Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord
Algemeen
06 september 2023
3 min leestijd

Netbeheerders: Belangrijke informatie over portaal MyVertiCer vanaf 9 oktober 2023

Netbeheerders: Belangrijke informatie over portaal MyVertiCer vanaf 9 oktober 2023

Beste netbeheerder,  

Op respectievelijk 5 juni en 8 juni 2023 heeft u van VertiCer een demo gekregen wat er exact verandert. De wijzigingen die voor u van toepassing zijn, zijn als volgt:

  • U blijft inloggen op de manier waar u aan gewend bent. De aanmeldlink kunt u vinden op onze website
  • Alle netgebieden zijn zichtbaar voor de betreffende netbeheerder.
  • Indien de producent per abuis een verkeerde netbeheerder gekozen heeft bij de aanmelding van de productie-installatie, dan kunt u deze eenvoudig via het VertiCer portaal doorzetten naar de juiste netbeheerder.
  • U kunt als netbeheerder de gegevens van de aanmelding van de productie-installatie (gedeeltelijk) aanpassen. Wijzigingen die u tijdens het goedkeuringsproces aan kunt brengen zijn: de locatiegegevens, de datum dat de installatie operationeel is, het vermogen, de EAN codes en het eigen verbruik.
  • Indien blijkt dat er een fout in de aanmelding van de productie-installatie zit, dan volgt een nieuwe inschrijving. VertiCer kan geen aangemelde productie-installatie terugzetten naar u als netbeheerder.
  • Is een producent verplicht om een meetprotocol aan te leveren? Een meetprotocol is een onderdeel van de inschrijving van de productie-installatie. De ingangsdatum van het meetprotocol is dan ook de aanmelddatum van de productie-installatie.
  • De verantwoordelijkheid voor het controleren van meetprotocollen van kleinverbruikers van elektriciteit ligt bij de netbeheerder. Wanneer een meetprotocol meerdere EAN's bevat, gaat uw beoordeling alleen over de vermelde EAN welke een kleinverbruikersaansluiting betreft.
  • Indien een meetprotocol een omissie bevat, kan deze door u in het VertiCer portaal aangevuld worden met een addendum of een nieuw meetprotocol. Het door de producent ingeleverde meetprotocol blijft zichtbaar in het VertiCer portaal.
  • Meetprotocollen voor installaties die zijn aangesloten op een grootverbruikersaansluiting worden beoordeeld door het meetbedrijf. Voor deze installaties geldt dat de aanmelding ter beoordeling bij de netbeheerder wordt aangeboden nadat het meetprotocol is goedgekeurd door het meetbedrijf.
  • Wilt u de historie van uw gegevens zien? Dat kan in het nieuwe VertiCer portaal tot 1 jaar terug. Indien u verder in het verleden wilt kijken, kunt u inloggen in het ‘oude’ portaal.
  • Indien de producent zijn productie-installaties aanmeldt, dan gebruikt hij als aanmelddatum de 1e dag van de lopende kalendermaand of de eerste dag van één van de drie toekomstige maanden.
  • Nadat de producent zijn productie-installatie heeft aangemeld, vindt er een aantal controles plaats door de netbeheerder, meetbedrijf en/of VertiCer. De producent ontvangt een bericht in zijn berichtenbox, zodat hij precies kan volgen waar de controle zich bevindt. In de tussentijd kan de producent geen wijzigingen meer aanbrengen in zijn aanmelding.
  • Wanneer de producent de gegevens van zijn productie-installatie wijzigt of een verzoek doet om zijn productie-installatie opnieuw vast te stellen, voert hij alle gegevens van deze productie-installatie opnieuw in. Dit zorgt ervoor dat alle gegevens up-to-date blijven.
  • Wanneer de producent verplicht is om een meetprotocol aan te leveren, is de datum van ondertekening van het meetprotocol gelijk aan de ingangsdatum van zijn productie-installatie.
  • Indien een producent bij zijn inschrijving gebruik maakt van een productie-installatie met een bij VertiCer reeds bekende EAN code, dan worden de door de producent ingevoerde gegevens gekoppeld aan deze bestaande EAN code. Dit is handig bij een verhuizing bijvoorbeeld.
  • VertiCer voert geen controle uit op niet-meetprotocol-plichtige productie-installaties en steunt op de aangeleverde gegevens.

En verder:

Om deze wijzigingen in ons systeem mogelijk te maken, zal ons platform van 5 oktober 7.00 uur tot maandag 9 oktober 7.00 uur niet beschikbaar zijn.

Heeft u vragen? Deze beantwoorden wij graag! Neem hiervoor contact op via onze Servicedesk. U kunt ons ook elke werkdag telefonisch bereiken tussen 8.30 uur en 12.00 uur op 026-373 1658.

Deel dit artikel op:
Tags:
Algemeen
Sluiten

Deel via social media

Deel dit artikel op:

Of kopieër de onderstaande link

Kopieër